Growtech Antalya Tarım Fuarı’nda Sektör Profesyonelleri Buluştu
Bu yıl 23’üncüsü düzenlenen Growtech Antalya Tarım Fuarı, ziyaretçilerini ANFAŞ Kongre ve Fuar Merkezi’nde ağırlıyor. Yerli ve yabancı sektör profesyonellerini bir araya getiren fuar, yaş sebze ve meyve, tohum, fidan, tarım ilaçları, araç ve gereçlerle ilgili geniş bir ürün yelpazesini sunmaktadır.
Dünya tarımına yön veren 684 firmanın katılım sağladığı fuarda, Growtech Fuar Direktörü Engin Er, Türkiye’nin sera alanında dünya yedincisi olduğunu vurgulayarak, Avrupa’da İspanya’dan sonra ikinci sırada yer aldıklarını belirtti. Er ayrıca, Türkiye’nin verimlilik konusunda AB ülkelerinden geride olmasının, küçük ve yenilenmemiş seralara sahip olmasından kaynaklandığını ifade etti.
160 Ülkeden Ziyaretçi
Engin Er, fuara 31 ülkeden 684 firmanın katıldığını ve 160 ülkeden ziyaretçi ağırladıklarını belirtti. Özellikle Hindistan ve Çin’den yoğun katılımın olduğunu ve yeni iş bağlantıları ile üreticilerin yenilikler hakkında bilgilendiklerini dile getirdi.
Fuar kapsamında sergilenen sera ve tarım teknolojileri, akıllı tarım çözümleri, fidan, bitki koruma teknikleri, ilaç, sulama sistemleri gibi alanlarda büyük bir yenilik potansiyelinin sergilendiğine dikkat çeken Er, katılımcı firmaların yeni iş fırsatları yarattığına ve üreticilerin bilgi sahibi olduğuna vurgu yaptı.
“TOHUM İHRACATINDA 500 MİLYON DOLARA YAKLAŞTIK”
Türkiye Tohumcular Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Hacı Ömer Güler, tohum üreticilerinin teşvik edilmesi ve tarımsal Ar-Ge çalışmalarının hızlandırılmasıyla Türkiye’nin dışa bağımlılığını azaltarak küresel piyasalarda rekabet gücünü artırdığını belirtti. Güler, Türkiye’nin tohum ihraç ederek dış ticaret fazlası elde ettiğini ve birçok ülkeye tohum ihraç ettiğini açıkladı.
GIDA MİLLİYETÇİLİĞİ…
Güler, küresel ısınma, salgın hastalıklar ve sosyo-ekonomik değişimlerin ‘gıda milliyetçiliği’ kavramını ön plana çıkardığını ve Türkiye’nin stratejik tarım ürünlerine yönelik yerli tohum üretimini teşvik ettiğini ve artırdığını söyledi.
YERLİ TOHUMA OLAN ‘YABANCI TALEBİ’ GEOMETRİK ARTACAK
Güler, Türkiye’nin özellikle domates, biber ve patlıcan gibi sebzelerde hibrit tohumlara yüksek talep aldığını ve yerli üretimin teşvik edilmesiyle ihracat rakamlarının artacağını öngördüklerini ifade etti.
“REKABET AVANTAJIMIZ VAR”
Güler, Türkiye’nin iklim ve toprak koşullarına uygun, verimli ve dayanıklı tohumlar üreterek küresel pazarda rekabet avantajı yakaladığını ve Ar-Ge çalışmalarıyla ihracat potansiyelini artırdığını belirtti. Fuar, 23 Kasım’a kadar ziyaret edilebilir.
İKİZLER KALIP-SERADAN ABD’YE İHRACAT
Teknoloji açısından geride olduğumuzu ancak hızla geliştiğimizi belirten İkizler Kalıp-Sera Satış Müdürü Hasan Ergüç, Türkiye’nin üretiminde AB standartlarını geçen ürünlere sahip olduğunu ve ihracatın arttığını vurguladı. Ergüç, Simkar Plastik Satış Müdürü Bekir Kurtar’ın da ihracata yönelik çalışmaları ve ürün geliştirmelerine dair sözlerine yer verdi.
patronlardunyasi.com